Friday, April 8, 2011

BLOG SAYA COMEL KAN?❤

ell0w...ae nie ndia wse nk j0in GA y dianjurkn Oleh

cOntest dOwg sEnang jep..:)
1:::jdik f0llower blOg dOwg..:)
2:::tulis entry pasal cOntest nie...n tjuknYe 
""CONTEST BELOG SAYA COMEL KAN?'''
3:::paste bannEr cutE tu n link skali..:)
4:::link kt 3 Owg n gtw dOwg..:)
last:::tinggal k0men n URL kite uat nie kt bElOg nadd n tasha  
utk senang dOwg mAi at blOg cOmel kite nie...ehe

tarikh tutup lme ag...:)
12 JUN 2011

n saye TaG nie kt 3 Owg kwn syE..:::
nieyda blackbOmm
wAa brEackdAncE
cIk Qin>,<

CPT3 J0IN RAMAI2..:)

:::pepe un h0pe bElog kOwg maju skmO..:)
sweet sesangat in pink:)
ehe

~tinkayu 4 da read...uhu~

EpY bEsdAY dAk kCik❤

 tO::: ANIS RASYIQAH  :)
dak nie hah...

ehe...s0e..k.ndia  lmbt wish...ekp0m, k.ndia nie an l0w mem0ry...
da ingt smlm..ae nie x engt...uhuhux..s0e..~

pepE un h0pe u epy aLwAys..
+SscESS slaLu
+muwAh rEzki
+mAy AllAH BlEss u in PmR

N nk kek x?...plih2
nk mane 1??....ehe y nie ke...
 y nie ke..
 c0mey an?..
y  nie un lawa...
 n bes wse y nie...ehe
 p sume  tu ley tg0k je le...xley mkn...uhux
ti law de j0doh jumpe ag.bru k.ndia v tul2 punye...uhuhx :)
pr0mise t0 remEmbERd...:)
n 4 last:::
nk k.ndia nynyi 0p??

jap2...ehem!

Allah selamatkn kamu~2x
Allah selamatkn Anis Rasyiqah..:)
Allah selamatkn kamu...:)

ehe best 0p...nk dgar lgu tul2?...
plih cnie...=<ePy bEsdAy!>

mAy ALLAH blESS yOu! >,<

~tinkayu 4 da read...uhu~

Thursday, April 7, 2011

GAmBaRAn HaRi kiAmAT

JUST C0PY PASTE 4 SHARE..

M0GE2 BERGUNE NTUK KITE SMUE...:)


✐ Selepas Malaikat Israfil meniup sangkakala (bentuknya seperti tanduk besar) yang memekakkan telinga, seluruh makhluk mati kecuali Izrail & beberapa malaikat yang lain. Selepas itu, Izrail pun mencabut nyawa malaikat yang tinggal dan akhirnya nyawanya sendiri.
✐ Selepas semua makhluk mati, Tuhan pun berfirman mafhumnya “Kepunyaan siapakah kerajaan hari ini?” Tiada siapa yang menjawab. Lalu Dia sendiri menjawab dengan keagunganNya “Kepunyaan Allah Yang Maha Esa lagi Maha Perkasa.” Ini menunjukkan kebesaran & keagunganNya sebagai Tuhan yg Maha Kuasa lagi Maha Kekal Hidup, tidak mati.
✐ Selepas 40 tahun, Malaikat Israfil a.s. dihidupkan, seterusnya meniup sangkakala untuk kali ke-2, lantas seluruh makhluk hidup semula di atas bumi putih, berupa padang Mahsyar (umpama padang Arafah) yang rata tidak berbukit atau bulat seperti bumi.
✐ Sekelian manusia hidup melalui benih anak Adam yg disebut “Ajbuz Zanbi” yang berada di hujung tulang belakang mereka. Hiduplah manusia umpama anak pokok yang kembang membesar dari biji benih.
✐ Semua manusia dan jin dibangkitkan dalam keadaan telanjang dan hina. Mereka tidak rasa malu kerana pada ketika itu hati mereka sangat takut dan bimbang tentang nasib & masa depan yang akan mereka hadapi kelak.
✐ Lalu datanglah api yang berterbangan dengan bunyi seperti guruh yang menghalau manusia, jin dan binatang ke tempat perhimpunan besar. Bergeraklah mereka menggunakan tunggangan (bagi yang banyak amal), berjalan kaki (bagi yang kurang amalan) dan berjalan dengan muka (bagi yang banyak dosa). Ketika itu, ibu akan lupakan anak, suami akan lupakan isteri, setiap manusia sibuk memikirkan nasib mereka.
✐ Setelah semua makhluk dikumpulkan, matahari dan bulan dihapuskan cahayanya, lalu mereka tinggal dalam kegelapan tanpa cahaya. Berlakulah huru-hara yang amat dahsyat.
✐ Tiba-tiba langit yang tebal pecah dengan bunyi yang dahsyat, lalu turunlah malaikat sambil bertasbih kepada Allah SWT. Seluruh makhluk terkejut melihat saiz malaikat yang besar dan suaranya yang menakutkan.
✐ Kemudian matahari muncul semula dengan kepanasan yang berganda. Hingga dirasakan seakan-akan matahari berada sejengkal dari atas kepala mereka. Ulama berkata jika matahari naik di bumi seperti keadaannya naik dihari Kiamat nescaya seluruh bumi terbakar, bukit-bukau hancur dan sungai menjadi kering. Lalu mereka rasai kepanasan dan bermandikan peluh sehingga peluh mereka menjadi lautan. Timbul atau tenggelam mereka bergantung pada amalan masing-masing. Keadaan mereka berlanjutan sehingga 1000 tahun.
✐ Terdapat satu telaga kepunyaan Nabi Muhammad SAW bernama Al-Kausar yang mengandungi air yang hanya dapat diminum oleh orang mukmin sahaja. Orang bukan mukmin akan dihalau oleh malaikat yang menjaganya. Jika diminum airnya tidak akan haus selama-lamanya. Kolam ini berbentuk segi empat tepat sebesar satu bulan perjalanan. Bau air kolam ini lebih harum dari kasturi, warnanya lebih putih dari susu dan rasanya lebih sejuk dari embun. Ia mempunyai saluran yang mengalir dari syurga.
✐ Semua makhluk berada bawah cahaya matahari yang terik kecuali 7 golongan yang mendapat teduhan dari Arasy. Mereka ialah:
ⅰ- Pemimpin yang adil.
ⅱ- Orang muda yang taat kepada perintah Allah.
ⅲ- Lelaki yang terikat hatinya dengan masjid.
ⅳ- Dua orang yang bertemu kerana Allah dan berpisah kerana Allah.
ⅴ- Lelaki yang diajak oleh wanita berzina, tetapi dia menolak dengan berkata “Aku takut pada Allah”.
ⅵ- Lelaki yg bersedekah dengan bersembunyi (tidak diketahui orang ramai).
ⅶ- Lelaki yang suka bersendirian mengingati Allah lalu mengalir air matanya kerana takutkan Allah.
✐ Oleh kerana tersangat lama menunggu di padang mahsyar, semua manusia tidak tahu berbuat apa melainkan mereka yang beriman, kemudian mereka terdengar suara “pergilah berjumpa dengan para Nabi”. Maka mereka pun pergi mencari para Nabi. Pertama sekali kumpulan manusia ini berjumpa dengan Nabi Adam tetapi usaha mereka gagal kerana Nabi Adam a.s menyatakan beliau juga ada melakukan kesalahan dengan Allah SWT. Maka kumpulan besar itu kemudiannya berjumpa Nabi Nuh a.s., Nabi Ibrahim a.s., Nabi Musa a.s., Nabi Isa a.s. (semuanya memberikan sebab seperti Nabi Adam a.s.) dan akhirnya mereka berjumpa Rasullullah SAW. Jarak masa antara satu nabi dengan yang lain adalah 1000 tahun perjalanan.
✐ Lalu berdoalah baginda Nabi Muhammad SAW ke hadrat Allah SWT. Lalu diperkenankan doa baginda.
✐ Selepas itu, terdengar bunyi pukulan gendang yang kuat hingga menakutkan hati semua makhluk kerana mereka sangka azab akan turun. Lalu terbelah langit, turunlah arasy Tuhan yang dipikul oleh 8 orang malaikat yang sangat besar (besarnya sejarak perjalanan 20 ribu tahun) sambil bertasbih dengan suara yang amat kuat sehingga ‘Arasy itu tiba dibumi.
✐ ‘Arasy ialah jisim nurani yang amat besar berbentuk kubah (bumbung bulat) yang mempunyai 4 batang tiang yang sentiasa dipikul oleh 4 orang malaikat yang besar dan gagah. Dalam bahasa mudah ia seumpama istana yang mempunyai seribu bilik yang menempatkan jutaan malaikat di dalamnya. Ia dilingkungi embun yang menghijab cahayanya yang sangat kuat.
✐ Kursi iaitu jisim nurani yang terletak di hadapan Arasy yang dipikul oleh 4 orang malaikat yang sangat besar. Saiz kursi lebih kecil dari ‘Arasy umpama cincin ditengah padang . Dalam bahasa mudah ia umpama singgahsana yang terletak dihadapan istana.
✐ Seluruh makhluk pun menundukkan kepala kerana takut. Lalu dimulakan timbangan amal. Ketika itu berterbanganlah kitab amalan masing-masing turun dari bawah Arasy menuju ke leher pemiliknya tanpa silap dan tergantunglah ia sehingga mereka dipanggil untuk dihisab. Kitab amalan ini telah ditulis oleh malaikat Hafazhah / Raqib & ‘Atid / Kiraman Katibin.
✐ Manusia beratur dalam saf mengikut Nabi dan pemimpin masing- masing. Orang kafir & munafik beratur bersama pemimpin mereka yang zalim. Setiap pengikut ada tanda mereka tersendiri untuk dibezakan.
✐ Umat yang pertama kali dihisab adalah umat Nabi Muhammad SAW, dan amalan yang pertama kali dihisab adalah solat. Sedangkan hukum yang pertama kali diputuskan adalah perkara pertumpahan darah.
✐ Apabila tiba giliran seseorang hendak dihisab amalannya, malaikat akan mencabut kitab mereka lalu diserahkan, lalu pemiliknya mengambil dengan tangan kanan bagi orang mukmin dan dengan tangan kiri jika orang bukan mukmin.
✐ Semua makhluk akan dihisab amalan mereka menggunakan satu Neraca Timbangan. Saiznya amat besar, mempunyai satu tiang yang mempunyai lidah dan 2 daun. Daun yang bercahaya untuk menimbang pahala dan yang gelap untuk menimbang dosa.
✐ Acara ini disaksikan oleh Nabi Muhammad SAW dan para imam 4 mazhab untuk menyaksikan pengikut masing-masing dihisab.
✐ Perkara pertama yang diminta ialah Islam. Jika dia bukan Islam, maka seluruh amalan baiknya tidak ditimbang bahkan amalan buruk tetap akan ditimbang.
✐ Ketika dihisab, mulut manusia akan dipateri, tangan akan berkata- kata, kaki akan menjadi saksi. Tiada dolak-dalih dan hujah tipuan. Semua akan di adili oleh Allah Ta’ala dengan Maha Bijaksana.
✐ Setelah amalan ditimbang, mahkamah Mahsyar dibuka kepada orang ramai untuk menuntut hak masing-masing dari makhluk yang sedang dibicara sehinggalah seluruh makhluk berpuas hati dan dibenarkannya menyeberangi titian sirat.
✐ Syafaat Nabi Muhammad SAW di akhirat :
ⅰ- Meringankan penderitaan makhluk di Padang Mahsyar dengan mempercepatkan hisab.
ⅱ- Memasukkan manusia ke dalam syurga tanpa hisab.
ⅲ- Mengeluarkan manusia yang mempunyai iman sebesar zarah dari neraka.
(Semua syafaat ini tertakluk kepada keizinan Allah SWT.)
✐ Para nabi dan rasul serta golongan khawas juga diberikan izin oleh Tuhan untuk memberi syafaat kepada para pengikut mereka. Mereka ini berjumlah 70 000. Setiap seorang dari mereka akan mensyafaatkan 70 000 orang yang lain.
✐ Setelah berjaya dihisab, manusia akan mula berjalan menuju syurga melintasi jambatan sirat. Siratul Mustaqim ialah jambatan (titian) yang terbentang dibawahnya neraka. Lebar jambatan ini adalah seperti sehelai rambut yang dibelah tujuh dan ia lebih tajam dari mata pedang. Bagi orang mukmin ia akan dilebarkan dan dimudahkan menyeberanginya.
✐ Fudhail bin Iyadh berkata perjalanan di Sirat memakan masa 15000 tahun. 5000 tahun menaik, 5000 tahun mendatar dan 5000 tahun menurun. Ada makhluk yang melintasinya seperti kilat, seperti angin, menunggang binatang korban dan berjalan kaki. Ada yang tidak dapat melepasinya disebabkan api neraka sentiasa menarik kaki mereka, lalu mereka jatuh ke dalamnya.
✐ Para malaikat berdiri di kanan dan kiri sirat mengawasi setiap makhluk yang lalu. Setiap 1000 orang yang meniti sirat, hanya seorang sahaja yang Berjaya melepasinya. 999 orang akan terjatuh ke dalam neraka.
Rujukan: Kitab Aqidatun Najin karangan Syeikh Zainal Abidin Muhammad Al- Fathani. Pustaka Nasional Singapura 2004.
☞ Jika sekiranya kalian ingin mengumpul saham akhirat, sampaikanlah ilmu ini kepada sahabat² yang lain. Sepertimana sabda Rasulullah SAW: ❝ Sampaikanlah pesananku walaupun satu ayat. ❞ Sesungguhnya apabila matinya seseorang anak Adam itu, hanya 3 perkara yang akan dibawanya bersama :
① Sedekah/amal jariahnya.
② Doa anak²nya yang soleh.
③ Ilmu yang bermanfaat yang disampaikannya kepada orang lain.
sumber: Amar Sufi

nde nim aq shre dri:::
http://www.facebook.com/notes/aida-cutes/rupa-kiamat-bacalah-jika-kamu-seorang-manusia-sila-kongsi/215387298475378
SESUNGGUHNYA HIDAYAH ITU MILIK ALLAH...:)
~tinkayu 4 da read...uhu~

~wAnitA dAn AiRmAtA~

ai3...uhu ad0p nde p0m nk cie ben0nye...tp aq just nk shre 1cite...:) ehe
c0py paste jep...ehex
j0m layan ramai2...best~

Suatu ketika, ada seorang anak laki-laki yang bertanya kepada ibunya. "Ibu, mengapa Ibu menangis?". Ibunya menjawab, "Sebab, Ibu adalah seorang wanita, Nak". "Aku tak mengerti" kata si anak lagi. Ibunya hanya tersenyum dan memeluknya erat. "Nak, kamu memang tak akan pernah mengerti...."

Kemudian, anak itu bertanya pada ayahnya. "Ayah, mengapa Ibu menangis? Sepertinya Ibu menangis tanpa ada sebab yang jelas?"Sang ayah menjawab, "Semua wanita memang menangis tanpa ada alasan". Hanya itu jawaban yang bisa diberikan ayahnya.
Lama kemudian, si anak itu tumbuh menjadi remaja dan tetap bertanya-tanya, mengapa wanita menangis.

Pada suatu malam, ia bermimpi dan bertanya kepada Tuhan."Ya Allah, mengapa wanita mudah sekali menangis?"Dalam mimpinya, Tuhan menjawab,"Saat Kuciptakan wanita, Aku membuatnya menjadi sangat utama.Kuciptakan bahunya, agar mampu menahan seluruh beban dunia dan isinya, walaupun juga, bahu itu harus cukup nyaman danlembut untuk menahan kepala bayi yang sedang tertidur.

Kuberikan wanita kekuatan untuk dapat melahirkan, danmengeluarkan bayi dari rahimnya, walau, seringkali pula, ia kerap berulangkali menerima cerca dari anaknya itu.

Kuberikan keperkasaan, yang akan membuatnya tetap bertahan, pantang menyerah, saat semua orang sudah putus asa.

Pada wanita, Kuberikan kesabaran, untuk merawat keluarganya, walau letih, walau sakit, walau lelah, tanpa berkeluh kesah.

Kuberikan wanita, perasaan peka dan kasih sayang, untuk mencintai semua anaknya, dalam kondisi apapun, dan dalam situasi apapun. Walau, tak jarang anak-anaknya itu melukai perasaannya, melukai hatinya. Perasaan ini pula yang akan memberikan kehangatan pada
bayi-bayi yang terkantuk menahan lelap. Sentuhan inilah yang akan memberikan kenyamanan saat didekap dengan lembut olehnya.

Kuberikan wanita kekuatan untuk membimbing suaminya, melalui masa-masa sulit, dan enjadi pelindung baginya. Sebab, bukankah tulang rusuklah yang melindungi setiap hati dan
jantung agar tak terkoyak?Kuberikan kepadanya kebijaksanaan, dan kemampuan untuk
memberikan pengertian dan menyadarkan, bahwa suami yang baik adalah yang tak pernah melukai istrinya. Walau, seringkali pula, kebijaksanaan itu akan menguji setiap kesetiaan yang
diberikan kepada suami, agar tetap berdiri, sejajar, saling melengkapi, dan saling menyayangi.

Dan, akhirnya, Kuberikan ia air mata agar dapat mencurahkanperasaannya. Inilah yang khusus Kuberikan kepada wanita, agar dapat digunakan kapanpun ia inginkan. Hanya inilah kelemahan yang dimiliki wanita, walaupun sebenarnya, air mata ini adalah air mata kehidupan".

Maka, dekatkanlah diri kita pada sang Ibu kalau beliau masih hidp.
 
best an...:)suke3 sgt...~

~tinkayu 4 da read...uhu~

~ SARA & PARI: OUR 1ST GIVEAWAY ~

 ell0w...uhu nie 1 time aq j0in sTicKy p0st di n3 0wg...ehe
wse2 nk cube nseb...;)
ne taw dpt an...tp wsenye cm xd0p arapan jep.
dpt adiah lumayan g0p taw...uhu
dh a ramai y j0in...:) um/...
arap2 dpt...ehex
dh la Contact Lens aq da abis tEmpOh...uhu
law mnang nie xyah bli...uhux jimat sen....
pepe un sumenye trpulang jep..law dpt..alhamdulillah rzki..
law xpat red0 jep...ehe >,<

k0wg nk taw syarat2 ye pi kt link nie neh...;) k0wg un ley j0in same...
tarikh tutup lmbat ag taw....
j0m pkat j0in~


n kt nie sy nk tAg kt 3 Owg kwn...;)
>,< CIK QIN



buat Cik AspAlela n pAri~ sje jep j0in nie...:)
m0gE blOg kOwang trus mAju n dpAt sAmbutAn...ehe>,<


~tinkayu 4 da read...uhu~

Wednesday, April 6, 2011

Lisa SurihAni jAtUh???

hah...msti k0rang dh taw an sal nie...
kec0h 0wg duk shre2 kt fb ngn bl0g....
smpai aq kene 2 kali...k0nonnye t0pik nie ye ckp sal lisa jtuh pd mlm ABPBH 2010
tgah2 mlm skali.kul2 pl0p tu....naye..d bl0g 0ghe...nk  taw bl0g ane?...
aq un xengt dh bl0g ane..kdg mmg kenat...sian kt 0wg mlm2...ehe
bile pkir mula klakar g0p wse....bkn lisa jtuh...aq y jtuh...kejuk!uhu

n siang2 b0le skali...d fb..uhu kne ngn kwn aq...ye tag nameku swuh tg0k..
uhu katenye 2 vid spesel ntuk aq...uhu
tul2 spesel...sebek aq kne 2 kali...sab0r je le~ad0i...FADZRA ANEM
T0 ANEM:::uhu aq lmbe jep...mule2 je kjut.pastu xmrah un...uhu saeng2 d0p ngire mane itew...

cpt2 tg0k lisa jatuh......

Youtube | Lisa Surihani Jatuh Tersungkur (ABPBH)
 
amacam??jaat d0p...
uhu bukan aq reke 0w...aq shre je...
manusie ane first2 uat nde nie mmg bij0p a..
bleh mengejutkn rmai mnusie2 lain...uhu
 
ade sab0h lisa surihani jtuh...uhu msti rmai lisa surirumah tg0k vide0 nie jtuh....uhu :p

~tinkayu 4 da read...uhu~

Tuesday, April 5, 2011

wAaAhhh....sUkEnYe wAsE.....! uhuhux ;p

  ehe...akirnye f0llower aq da jdik 100 0wg...suke3 ngt3...ehex,
               msti k0wg ckp:::          
                                                ek, ena...bwu 100 da kecOh...aq rtus2 @ ribu2
lmbe jep....uhu
               
              uhuhu <ade aq kisah> bl0g aq an...
              aq pnye suke a nk tulis pe un....AHAHAHA
              y pasti mmg wse epi ngt3...<nde pesen au 0p, g2 epy...>.< uhux.
              ala...k0wg dulu un time f0llower 100 un msti wse pe y aq wse an?..an3?
              jgn kate d0p a...xbek nipu...uhux.
             
 >,< bru terase keBESTan ber bel0g nie..::::
ley tg0p bel0g 0wg lawa2...
ley bce n3 0wg...drpd uat nde2 xpekd0h..
ley +ilmu gk an..
ley suke2 gk..
ley sedeh2 gk...
ley duet gk...uhux..
ley kwn..
ley luah wse ati lam bl0g ite gk..:)
ley...um, leng0h dh...
mcm2 bOley..~uhu/..

  n pendek kAte...sye nOk ucap TINKAYU BERY2 MORE
               kpd awOp2 y sudi pOlo sye neh...
               suke3 ngt3...ehe uat y x pOlo...uhu pOlo a...<muke dOp malu>uhu
               bukan pe,,sye nk uat lawa bl0g tg0k f0llower  ramai...ehe
               <cam lawa je an >,<
               n just nk gtw...fOllower sye ke 100 td, sye x pasti ane se....antare:::
@
          
              uhu...nk kenal d0wg?..klik2 atas nih...ehe suke3...mekasih byk2 neh...
              nak adiah d0p?..ehe
              td cik ina ade minx adiah..kdg xtaw nk v pe...ahaha
              saing2 d0p ngire mane,<paham d0p?>uhu uat2 pham je...:p
              uat 2-2 f0LOwer y ke 100 y dikasihi....:::
              nah..amik a c0kelat nie..:) freEe jep!...len kli singgah ag taw...;) ehe




xley mkn, xley sntuh,xley bau....
ley tg0k je....>,<
uhuhux.

~tinkayu 4 da read...uhu~

Monday, April 4, 2011

mane lagi t0mey??❤

slm tengah mlm...uh, jam 12.stgah....uhu
xwse ag nk tid0...bia un letih...um..es0p kne g PSN...ade ltihan kete...
ik0t ati.mls...tp kne g g0p a...law xlesen mapuh.duit pl0p...sian abah nan umi...uhu xm0 a mls.nk rjin2.:)

aha..skrg aq ngh men fb...cm bese a bile fb 0tometik k0men2,bal0h,uat mapuh2,suke2 s0wg cm2 pesen...
n mlm nie aq suke pa berair air mate men fb bile tg0k satu gmba nie...
mule2 cmnie hah...udak 2 tag kat aq..
 kire 0ke agi a EDWARD twilight nie jdik SQUIDWARD...uhu
aq un xtaw mnusie ane edit ea...
law nmpak di EDWARD tul2,kne b0m a ye....
smlm udak tu tny aq c0mey x gmb0 nie..
dh mmg x c0mey, aq jwb a  xc0mey...
m0lek ade mlm nie ye uat cmnie kt gmba tu..:::

k0nonnye law ade wane pink n el0kity ley jdik c0mey a SQUIDWARD dye...
ahaha
da jdik SQUIDKITTY....
MADE IN LOSONG.

...aq xtangg0ng law EDWARD marah mg....
ehe..pepe un mmg t0mey.
t0mey kemah kemim...ahaha
:p
el0kitty kt idung mahal 0w...aha

~tinkayu 4 da read...uhu~

Sunday, April 3, 2011

MuHasABah CintA

em..ad0p nde nk shre kali nie....just sbb b0san td, aq p0m buke bl0g 
nk tg0p bl0g ye?..tkan name ye atas 0w..:) ye jrg update...sbb kabel Jmbu Bonngk0k kne curi....
jdik line tenet ad0p...naye  0p...sian  ye...ehe 
tp skrg aq xm0 ckp sal kabel...aq nk ckp sal lagu nie....
best  sgt2...t0uching2...uhu sedeh....:'(
first time aq dengar lagu nie..aq ngis...sec0nd time dengar, aq wse insaf....
dlm ngt mksudnye... lagu nie p0m v kite smgt....wse brsemangt...
time aq buke bl0g fajar 2 bru teringt...0ke jugak law n3 kali nie aq p0st sal lagu nie...:)
 nie lagu Edc0ustic nynyi....
knal x?...nie hah...:)
aq un xtaw  ye d0p...xpenah nmpak ye nynyi....
dg0r2 lagu ye jep...uhu
n lirik ye cmnie...
meh aq nynyi...ehe


Wahai pemilik nyawaku
Betapa lemah diriku ini
Berat ujian dariMu
Ku pasrahkan semua pada-Mu

Tuhan baru ku sedar
Indah nikmat sihat itu
Tak pandai aku bersyukur
Kini ku harapkan cintaMu...

Kata-kata cinta terucap indah

Mengalir berzikir di kidung doaku
Sakit yang ku rasa biar jadi penawar dosaku
Butir-butir cinta air mataku
Teringat semua yang Kau beri untukku
Ampuni khilaf dan salah selama ini
Ya Ilahi muhasabah cintaku...

 Tuhan kuatkan aku

Lindungiku dari putus asa
Jika ku harus mati
Pertemukan aku denganMu

hah...cm tu a lbeh kurang lirik lagu ye..
law nk dgar tul2 klik kt nie..



 uhu...best an lagu ye....
suke ngt3...
lgu 2 v smgt ntuk kite trus berusahe...n xcpt putus ase...
disamping sntiase mgingati pencipte kite...pemilik nyawa kite...:)

aq mau jdik udak tabah..:)
em.
s0, pepe y kite uat msti lah sntiase mgingati Nya...
n xputus ase..
law sdeh2 un, ingt Dia sntiasa ingt kt kite..:)
law kite ingt kt Dia..
ya Allah...bimbing lah hati  ini agar sntiasa mengingati Mu dn patuh pda perintahMu...
Amin...

~tinkayu 4 da read...uhu~

Saturday, April 2, 2011

hAri y cErIE+letih+puaS aTI..:)sukE3

m0od::letih + :)
uhuhu...letey2...tp ble mgenangkn sal smlm wse epy n puas aty...ehe suke3..
guest wut?...uhu
aq pgi dgun la...dgn tabah n brani nye...nek bas d0wg ngn kwn aq hnny frhany..
bkn xpenah g dgun...kdg xpenah g ngn bas...bese an abah ngn umi ata g dnung...uhh
smlm trserlahlh ketabahan aq p0sen...aha (k0ya s0wg)
upe2nye bru aq taw nk nek bas g dgun tu, nek je dlu...byar lam bas...bkn kne amik2 tiket p0m..
uhu aq jep uat cm 0wg ulu...duk susa ati jug0p nk g amek tiket kt ane2...aha
lme g0p prjlnn dgn bas...mklum a,ye an brenti skm0 amek 0wg2 kt jln..
abah kate nie 0wg pggil bas runcit...
xpenah dgar un..kdai runcit penah la..xp0m per0t buncit...p0m penah dgar..bas xpl0p  uhu
xtaw a tul x...ke abah uat bij0p...uhu tul a tu an...lbeh kurang...ehe
b0san tul spnjg prjlnn...nk tid0 tak0t telajak..telajak prahu b0leh diundur.telajak bas,buruk padahnye...aha
tak0t ngt3... nseb bek ade
earph0ne ksygnku...dgn brtemankn dy...xb0san a...
kwn aq p0m cm tu...tp dy trpkse psg lagu kuat sbb xbwk earph0ne...ksian..
tg0k,..btape pntingnye earph0ne...ehe
♥lam prjlnn,aq y bendul nie...ain ttggal bas...uhu s0e ain,aq xtaw tmpt mg name pe...laj0k pa bas..
fjar pl0p,bkn slhku..uhu ye lewat...s0lek kuat k0t...ehe 0wg lawa an.:)
0p ja?..ke gne?...ye nie bkn ley puji bnyk sgt...bhye..aha
d0wg tu un amek bas blkg aq...sdeh n tak0t g0p mkir xsme ngn d0wg..tp...ble jmpe nida n sema n mryam..kt kmpg bru wse senang aty...ehe xtak0t3...
y pleknye sume pkai pink...uhu nk g0lek wse tg0k...bkpe au..tp suke3..
smpai kt BSN dgun..trun n 4we kwn aq mri amek ye..kit0wg pecah kt c2..aq ek0t kwn2 dgun.:)
stat a jln2 cri 4we ehh..uat pe?..sngle is fun...uhu xmen a 4we2.aha atas 0wg a kn.
0ke,xm0 ckp sal tu..
first lpas suda kumpul wake2 g serang KFC...aq un plek bkp x medan ke.piza ke.
p bia a..mls mikir...asal ley jupe suda...uhu
 nie gmba yep...xnmpk trang.xtaw gk bkpe...uhu
kdg, y aq taw KFC tu kit0rang k0nker...aha bhse ganu an..nseb xruntuh...
sudah2 knyg pr0t stat a jejalan...pusing banda..
 jumpe m0to pink...ehe c0mey3...suke ngt tg0k...lawa...
 kete un lawa...uhu thanks nida.c0z amek gmba n enin jugak...ehe suke3
uat m0del kt kete 0wg...bia a xlawa p0m :p
aq xsure ade x 0wg lam kete tu..c0z cermin gelap sgt2...xnmpk pepe...
nseb a..tp wse ade,sbb aq wse kete gerak2 sket...uhu lmber2..
bkn nk curi kete ye un...nti aq ade g0p..abah jnji dh nk bli...aha
abah! keep y0ur pr0mise neh!

kt sane aq abis 55 ria...npe aq bli un aq xsure...mls nk ngire...wse2 aq bli t04,mknn,ksut,k0mic,tli pinggang,uhu npe au ag..xengt....l0k a...abis dh p0m..
 nie ksut n k0mik aq bli....n 2 frem gmba AININ bgi...nk knl ainin?...klik a nme dy 2...:) c0mey!
 hah nie..tg0k dkat agi...lawa an frem tu...suke3 ngt3..c0mey!pndai enin plih..:)
k0mic aq xbce ag...uhu ti time free a...mmg ag suke k0mik.byk dh bli..:)
n0vel un g2...tp xsbyk k0mik.....suke3.
 nie ksut aq bli...lawa an?..an?an?an?..aha mmg jeles a tu law kate xlawa..
ehe..made in PARIS 0w...beng main..kdg murah jep...tp bkn 10ria taw. aha
pepe un aq puas ati...2 un setelah tuka saiz 7..mule2 ye bgi 6..bleh msuk muat2.ktat skit..tk0t skit..tuka.uhu
0mey 0p?...aha pkai laluh ite.
 puas2 jln tman menan pl0p...0wg len duk lepak2 jap.
aq un g a tndas...pkai belt..ahaha knt0i...nk cpt pnye psal aq xengt nk pkai td kt umah...xslese jln...slua besa sgt....uhu sbb g tndas tuh, aq ditinggalkn 0leh kwn2..d0wg g smyg msjid biru tggal aq...ada pt0t/?..sdeh errr...:( belt pnye psal..aq un ny0t3 jln kaki s0wg2 gi msjid...lam prjlnn jgn ckp a..tak0t.rmai dak2 mude bwk m0to kt tu...aq uat d0nno je jln...mcm xprnh tg0k 0wg. nseb xmri dkat..bunyi2 dri jauh je...xsk0lah k0t.
sbb geram ngn 0wg2 tu..aq ngaj0k jap ngn kwn2...uhu xmalu 0wk..bia a.sedeh ekp0m...:p dh a aq xjmpe pintu msuk alik p0mpuan...aq pusing smpai blkg surau s0wg2...d0p taw bnde..aha malu..
jmpe2 alik tndas pmpuan.nseb jmpe..
 sblum smyg ngajuk jap...aha lpas smyg bru 0ke...:) 2 un sbb aq pkir mybe d0wg xsgaje tggal aq...agp0m rmai y pkai pink..d0wg xprasan k0t aq xd0p...mcm a aq nie kecik sgt...law nida.cmne ek?...
ehe nida 0p?...gne ek?..:p tmbah pl0p aq pkir xbrbal0i a aq mri abis 12ria nk ngajuk n m0ody an..
n agp0m ndia an nk jdik bdk tabah..tabah a 0p..aha bia nk ngis dh p0m..tahan2..brjaye!ehe suke3
abis ngajuk ainin mkeup n amek gmba..aha nde pesen au aq..
thanks ainin kali ke2..ehe
 n nie lua surau..ngn faratiera...suke ley jln ngn ye nie..ukan snang aw...ahaha n pling best, ye bwk adik nye..a.k.a juru f0to kami...ehe farah pkai bju sed0nd0n ngn surau...♥ehe
 nie nida deybey...uhu 0mey ye an?...cute, kdg wahi buli 0wg...lam gmba skm0 nmpk ayu n baek ati...aha
lua gmba un baek ati...kdg ayu tu,kne tnye empunye diri a,,.ehe ayu je wse..aha
 lpas tunaikn tggungjwb kit0wg g mkn lagi...kt pntai...tp aq minum je..n mkn kepuk sute due...nan beli...ehe thans nan.. n nie ABC rzki nida...aq 0der ABC xm0 susu...ye letak gk..dh a aq nie nek bas..drpd muntah n l0ye bek aq v kt 0wg...last2 air sirap je aq....uhu sdeh2:( bak ah...aha
tQ nida c0z uat abis...xbzir ngt.. n nk selit sket...c0mey 0p bear c0w blakang 0w?...aha ksygn aq tuh...:p
 nie anem...suke ngt ye ley j0in...ehe susah gk nk jln ngn ye nie...n h0pe gift aq bgi ye ley pkai n suke...aq xtaw nk bli npe ben0..uhu..n aq sdikit kcewe c0z
kdah
gEe
cik Qin
xley j0in...xtaw bkpe...xpe.xpe...len kli law de rzki jmpe...:)
 sdah2 mkn pl0p mean2 kt nie...ehe suke3..ingt zman2 dulu mri 0uting sinie...tp 2 pkai bju skula...uhu nie bju besa2 dh....ag bes nk maen...+ pl0p 0wg xramai ane...ehe k0ngke sinie pl0p...:) byk gmba2 maen2 kwn2 0pl0d...mls da nk 0pl0d sinie...malu..aha d0p au bnde malu..malas ben0..
nie gmba 0wg amek..ble mse au, xsed0r...nsep pnye psal...reply msg ##########....hnye aq y taw...aha
 n nie pl0p cik wAa char kue tiau...ye nie mmg gnie..hyperxtive...kkdg tuh slmbe cap badak...ehe ye uat jep pepe y ye wse nk uat...bgus a g2 an...xhyp0...:) agp0m..ye nie nk uat pepe un xpe...lawa...:)
n b0lop p0m ye jgak...ade ke sab0h..ye beli kain pasang nk sruh aq uat bju kurung riau...tp x bgi ukuran bju dye...cmne aq nk uat..?,ehe nk beli tali inci kdai xley da..jauh...uhu b0lop2 ye p0st ukuran nti mula...em..wAa2...mcm2...ehe
 suke ngt pat men b0yan..:) n yang kurung pink nie...maryam..:) c0mey an?...ehe
tudung ye un lawa...bru bli tuh....
 n kt2 last gmba rmai2....nseb ade f0togrfer kcik...ehe pndai gk dak tu amek gmba...tg0k kakak a...pndai.ehe suke3.
 tg0k a tu wAa....aha sab0 je le...n mekcek deena!..tg0k mane xtaw tu..
pepe un ari nie mmg enj0y...skali skale an...bkn skm0..:)
len kli k0rg kne plan g k.tganu pl0p neh...aq bwk jln pl0p...:)
n 4 da last...thanks much3
nida
frah
waa
ijah
nan
anem
fjar
ainin
ain
asma
deena
maira
mmie
tima
ayu
n xlupe munie
ngn cl0n aina..:p
...sYg mg sume kemas kemim!...ehe
n dgn pantas nye FARATIERA uat gmba nie...
pnat jls..
msuk wktu asar..smyang n jupe hnny, tggu bas...blik...;)
letih n brbal0i2...
nk rehat2 lam bas xaman...:( ade 0wg xbtul mane duk dpn aq...tk0t wse...tp
Alhamdulillah slmt smpai...:) 2 un pas azar garib...letih2..smyg, tid0.
bgun mula...fb...aha
pepe un, kwn2..TERIMA KASIH yep...
hari y indah!
♥suke3

~tinkayu 4 da read...uhu~

Thursday, March 31, 2011

0mey sgt3..❤

slm b0san..uhu!
td aq men2 fb...sume bnde aq tg0k...uhu b0san pnye pasal...
pastu pndangan ini trtaut pd bbrape gmba  y c0mey ngt3...
nk bli wse....uhu kdg g2 a...besa dh....:'( uhuk sdeh! law gtw kt umi un bkn ley bli....lgs0m xlyan wse....uhu
ley tg0p je a k0t....cuci mate....
nk tg0p x gmba pe?....

nie hah....

 uhu...0mey 0p....mmg rab0n a law kate x lawa....
g chck mate neh...ehe

y nie un 0mey...
tp menakutkn skit c0z mate nye merah....mcm arnab an..ehe


 n nie p0m cute gk...cm ptung bdak2...lawa3...


nie sume aq curi kt fb PutErI MuNiErA....ehe
mun!s0e ek...belak y0ur pic....uhu len kli upl0d byk2 lagi....:)
uat 0wg2 y nk cuci mate ngn d0ll2 0mey2  nie...
g a kt album nie...klik2 cpt..Album d0lls muNIErA..

dear muniera:: upl0d byk2 agi neh d0ll2 cmnie...0mey! suke.suke.suke...:)


~tinkayu 4 da read...uhu~

Wednesday, March 30, 2011

h0pe lEy juPe kWn2!

aq h0pe ngt3 ley jmpe ngn k0wg2 sume aw0p2 dgun ep...pake un x ktinggalan..
uhu bkn senang taw aq nk trun dgun....sbb endu k0wg punye psal aq g g0p...
bru nie kte amek rsult xdang jupe an....nk jupe lme3 ag........
plesx333...ehe
aq mybe g ngn bas...aq tk0t nk drive sndiri smpai dgun...jauh...
+ l0p abah aq x bgi pkai kete...uhu(xcaye an0p ye):p
aq trun a kul2 8,9 k0t..blik a lam ptg2 g2...agp0m aq brani nk g c0z my fren kt sini..
HannY faRhaNNy nk jumpe ngn b0y dye y duk kt dgun...HaNif HasbullAh
kwn aq nie da lme x jumpe b0y dye 2...uhu kbtulan gk dgun...ley aq jumpe k0wg...!ehe

n thanks 4 cik wAa char kuey te0w c0s uat p0st nie...ehe suke.suke.suke!
 kepade kawan2 ku...anda semua di jempot hadir ke majlis hangout....yg dianjurkan oleh badan x rasmi....cik nadia guava...:P
  1. semua gurlz dijempor hadir....untuk memeriahkan lagi majlis... :)
  2. berpakaian bebas(besor blake doh...ikot panda la..)....neck tie dan songkok tidak trmasok.... :)
  3. berkumpul di kfc DUNGUN kol 10.00 (lau x org2 yg x kenal kfc uh...kol aku neh??) :P
  4. emm...port laen akan di bincang kemudian... :P ( tapi....port kat dungun ni kat celoh ane agi??...bukan bnyk un! hahaha)
  5. motif perjumpaan ialah.... ingin melepaskan rindu trhadap kawan2...kerana mase nak amek result...x dang jupe...seme tembor awal lake balek umah....hahaha.. :)
  6. harap maklom....hebah2 kan la oke??? aku adop kedixx ekpon nk mcg sorg2... :P
  7. ari sabtu ni....bawak pitih bnyop2 aeh?? :P
  8. uikss...kawan2 tlg tagged kat kwn2 yg x au agi ae?? aku xegt r name fb dorg...
jgn x mri taw....! nk jmpe~mmg kec0h a sedungun ekgi...ehe n0p2 ade madi.nan.ika.qin.sue.n len2..gmpax!..uhu
pepe un...
c0z im misyu s03 much!


mai! jgn x mai taw!...:)

~tinkayu 4 da read...uhu~

sapE punyE kijE niE!

spe pnye kijean xtaw...skrg nie by0p sgguh link2 y ley uat 0wg set0p karung tahap maksima...
geram tul2 a...nk2 law de kwn y bgi link2 tu tngah2 mlm...fuh...
tid0 ngn umi la aq jwbnye...
pernah skali tu kene...d kwn aq...jahat tul prangai...
ye bgi link kt chatb0x fb..pastu kate...


tg0k x?...tkan atas nie hah...
ehe...amacam??
c0mey ke g2...?..mmg cri pasal...nseb aq nie xd0p lem0h jntung!
lem0h lutut ade a...rezab tul...xley tid0 mlm aq...
xd0p kijean ke?...uhu
drpd bgi gmba2 g2 baik le v link gmba2 cm nie hah..

 cmnie ke...
 sj0k g0p ati neng0k....suke un suke...uhu nie bru c0mey tul2...

buat y suke bgi link2 mngarut tu..hntikn lah yep!...
law sl0h 0wg tg0p,pahtu 0wg tu pl0p kbetulan de nyakit sawang ke...lem0h jatung ke...lem0h iman ke...
leh smpai ke h0spital geng tu...sian dye....

law smpai pital kire 0ke ag...law xley nk slamat cmne?...
kt nie la jwbnye...
buat kali terakir...dah2 la neh past2 link cmnie...

~tinkayu 4 da read...uhu~

tinkayu much3 cik Qin!

uhu...amacam rupa bru my bel0g?...ehe s0h beng kjuk neh...aq xpndai ane un nde2 gnie...simple2 ley a uat..
2 un dgn bntuan Ck Qin ...ehe kwn y pling by0p mgajar n mmbntu aq mndlmi dunie bl0g  nie...
mmg susah gile nk pndai ias2 bl0g nie..kdg tuh nek rizab tahab gaban un ade bile  bel0g itew  xc0mey cm bel0g2 0wg len...uhu  nk ngis wse law tg0p...nseb g0p ade Ck Qin tulun...law d0p, uhu bute bl0g  a aq...:p

nk taw ane se Ck Qin?...
nie dye....

ehe...ye nie sweet ngt3...
suke tulun 0wg...tke cre n sp0rting....best ley knl ngn ye...
dri dlu smpai skrg...ye by0p tulun aq...
thanks much3...
bak kate 0wg...saeng2 d0p kire mne....g2 a ye k0t....aha
bhgian aq uat sedap...

Qin...jse mg dikenang....:*


~tinkayu 4 da read...uhu~